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教育人間科学部主催「Rod Ellis 先生 公開講演会」を開催

第二言語習得研究の世界的第一人者であるRod Ellis先生(University of Auckland)をお招きして、どのような条件のもとでどのようなインプットが最も学習を促進するかという点について、最新の理論を実践に融合させた講演をして頂きます。
ふるってご参加ください。


Teaching, defined, involves ‘input’. No matter which approach or method is adopted, learners are exposed to the input provided by the teacher, other students and in the instructional materials. Input can be oral or written. Oral input is provided in the classroom talk that arises no matter what the teaching approach. Written input is provided in text book practice materials and through reading. In this talk, I will treat input as providing learners with the data that, potentially, they can process for learning. The key question, then, becomes what kinds of input under what conditions are most likely to foster learning?
I will begin by discussing some common pedagogic positions, drawing on how ‘input’ is handled in popular teaching guides. This will involve an examination of commonly held positions about authentic teaching materials, teacher talk and extensive reading. I will then examine what SLA has to say about the role of input in L2 learning by considering four key hypotheses – the Incidental Learning Hypothesis, the Frequency Hypothesis, the Input Hypothesis and the Noticing Hypothesis. At the end of the talk I will return to pedagogic issues, evaluating them in the light of the SLA findings.

題目

Teaching as Input

講師

オークランド大学 教授 Rod Ellis先生

日時

12月7日(土)午後3時~4時30分(午後2時30分受付開始)

場所

横浜国立大学 教育人間科学部 6号館101

アクセス

大学までのアクセスURL http://www.ynu.ac.jp/access/index.html
学内マップURL http://www.ynu.ac.jp/access/map_campus.html S3中央図書館1F 
バス:横浜駅西口発→岡沢町下車(学内を徒歩10分)
14:00→14:14 (F階段, 14番, 201系統)
14:05→14:31 (E階段, 11番, 202系統)
14:07→14:27 (D階段, 10番, 浜5)  
14:22→14:42 (D階段, 10番, 浜5)

参加費

無料

申込み方法

件名を「エリス先生講演会申し込み」とし、 本文中に①氏名 ②所属 ③連絡先(E-mailアドレス)をお書き頂き、下記問い合わせ先までメールをお送りください。会場の都合上、人数に制限がございますので、お早めにお申し込みください。

お問い合わせ先

横浜国立大学教育人間科学部 佐野富士子
メールアドレス:fsanoynu.ac.jp

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