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令和4年度安否確認・避難訓練の実施について(2022 Safety Confirmation and Evacuation Drills )

令和4年度安否確認・避難訓練を下記のとおり実施します。
2022 Safety confirmation and evacuation drills will be conducted as follows.

日程 Date&Time

令和4年12月6日(火)12:00~12:30
December 6th(Tue.), 2022 12:00~12:30

対象 Target

常盤台キャンパス 学生及び教職員
YNU Students, Faculties, and Administrative Staffs at Tokiwadai Campus

内容 Details

・安否確認システムの使用訓練
・マニュアルで指定された避難場所に避難する訓練
※悪天候の場合は、避難場所への移動は行いません。

・Drills on the use of the safety confirmation system
・Drill to evacuate to the evacuation site designated in the manual
*In case of inclement weather, the drill to move to the evacuation site will not be conducted.

当日のタイムスケジュール Schedule

  1. 緊急地震速報を放送します。
  2. 館内放送を流します。
  3. それぞれの建物で「シェイクアウト訓練」を行います。
  4. すみやかに最寄の避難場所に移動します。
  5. 避難場所に到着後、事前登録されたアドレスに送信される安否確認メールの受信を確認し、安否情報を登録してください。

  1. Broadcast the Earthquake Early Warning System.
  2. Broadcast guidance in the building.
  3. Shakeout drills will be conducted in each building.
  4. Move to the nearest evacuation site as soon as possible.
  5. After arriving at the evacuation site, please confirm receipt of the safety confirmation email sent to your pre-registered address and register your safety information.

安否確認訓練について Drills on the use of the safety confirmation system


12月6日(火)12時頃に安否確認メールを「no-reply@jecc.jp」から送信します。
受信メールに記載のURLにアクセスし、安否状況を登録してください。
なお訓練日以降についても回答は継続して受け付けます。 開始後3日後に回答していない者に対してリマインドメールを送付する場合があります。
なお非常勤講師等の安否確認システム対象となっていない者の安否確認は緊急避難場所で配布する「安否確認票」に記入し、提出することをもって確認します。

※安否確認システムの対象者や、登録状況の確認、指定受信設定について事前に確認をお願いします。詳細は下記ウェブサイトをご覧ください。 
安否確認システムについて 新しいウィンドウが開きます

The Safety confirmation system will send the email from "no-reply@jecc.jp" around noon on December 6. Please access the URL provided in the email to register your safety status.
You may register your safety status after the drill date. The safety confirmation system may send a reminder email to those who have not responded three days after the drill date.

Safety confirmation for part-time lecturers and others not covered by the safety confirmation system will be confirmed by filling out and submitting the "Safety Confirmation Form" distributed at emergency evacuation sites.

*Please refer to the following website in advance to check who is eligible for the safety confirmation system, the registration status of the safety confirmation system, and the designated reception settings. 
Safety Confirmation System 新しいウィンドウが開きます

(担当:総務企画部総務企画課)


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